آیا لایت باکس ها در تبلیغات تاثیر گذار است؟

لایت باکس ها نقش مهمی در حوزه تبلیغات محیطی و بازاریابی دارند. بزرگترین  امتیازات آن نسبت به رقیبانش، استفاده از منبع نوری است که از پشت به آن تابیده می‎شود و در محیط‎های تاریک و سایه مانند، جلب توجه خاصی دارد.   تابلو تبلیغاتی لایت باکس را مطمئناً تا به حال در فضاهای متفاوتی که نیاز دارند ،  خدمات یا محصولات خود را برای مخاطبین در معرض نمایش قرار دهند دیده‎اید.چاپ تابلو‎ لایت باکس آلومینیومی از جنس پارچه بک لایت، فلکس ، فلکس بدون بافت می‎باشد. 

آیا می دانید لایت باکس ها به چند دسته تقسیم می شود؟

کریستالی (Crystal light Box): 

یکی از جدیدترین نوع لایت باکس ها ، لایت باکس کریستالی می باشد.این نوع لایت باکس با ضخامت کم و باریک (کمتر از 1 سانتی متر) در طراح های متنوع قابل عرضه می باشد.نور لایت باکس های کریستالی (شیشه ای) با لامپ های LED, SMD تامین می گردد. لایت باکس کریستالی از جنبه تبلیغاتی و دیزاین دکوراسیون قابل استفاده می باشد و طرفداران خاص خود را دارد.لایت باکس های مذکور در روز و شب روشنایی زیبایی ایجاد می کنند و برای هر مکانی از قبیل منوهای رستوران ، تابلوهای نگارخانه ،تابلوهای نمایشگاه های عکاسی، صندوق های پذیرش داروخانه ها ، تابلو های راهنمای اماکن ،تابلوهای داخلی شرکت ها و اماکن، تابلو های تبلیغاتی نمایشگاهی و …. مناسب میباشند .

محیط باز(Outdoor LightBox): 

لایت باکس های فضای بیرون به لایت باکس هایی اطلاق می شود که جهت مصارف در خیابان، محوطه ها و فضای خارجی نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.این نوع لایت باکس ها به جهت ساختاری دارای قاب آلومینیوم یا کامپوزیت با پایه فلزی و روکش کامپوزیت می باشند. جنس رویه لایت باکس های محیط باز طلق یا شیشه با قطر 6 میل یا بیشتر می باشد.

آلومینیومی: 

یکی از انواع لایت باکس ها، آلومینیومی می باشد. لایت باکس آلومینیومی با رویه بک لایت فلکس یا پلکسی ساخته شده و نور آن توسط LED , SMD تامین می شود.لایت باکس های ساخته شده در مترو از نوع لایت باکس آلومینیومی می باشد.

کاربرد لایت باکس:

1.ساخت تابلو برای تبلیغات برای نصب در فروشگاه ها، مراکز تجاری، مترو، ترمینال، نمایشگاه و …

2.جهت اطلاع رسانی در مراکز آموزشی، درمانی، فرودگاه، آژانس های هواپیمایی و..

3.معرفی محصول در فروشگاه ها، داروخانه ها، دفاتر فروش و ..

4.معرفی خدمات در  مجموعه ها ورزشی، آموزشی، کلینیک ها و …

5.اطلاع رسانی رویداد ها در سینماها،نمایش ها، همایش ها و…

6.کاربرد دکوراتیو به عنوان سقف های مجازی، آسمان مجازی و …

لایت باکس های خود را با بهترین طراحی و کیفیت و مناسب ترین قیمت از مقوا تهیه کنید

آیا لایت باکس ها مزیتی دارند؟

در گذشته سیستم روشنایی لایت باکس ها فلورسنت یا همان مهتابی بود که البته ضعف های زیادی نیز داشت ولی در حال حاضر سیستم LED SMD جایگزین آن شده است به همین ترتیب مزیت های بسیاری را با خود به همراه آورده به طور مثال مصرف انرژی بسیار کاهش یافته و دیگر مشکل سوختن قسمتی از لامپ ها دیده نمی شود به علاوه استفاده از این لامپ ها موجب اصلاح سیستم نوردهی شده است.

برخی از مهمترین مزیت های لایت باکس ها:

1_مصرف انرژی بسیار کم در تمامی لایت باکس ها

2_ظرافت لایت باکس و زیبایی آن

3_کیفیت و دوام بالا در ساخت و تولید این تابلوها

4_کیفیت بالای چاپ در لایت باکس ها

5_مقرون به صرفه بودن

6_نصب آسان

7_تنوع در شکل و جنس

میز کانتر چیست ؟

میز کانتر یا پیشخوان سازه ای جهت تبلیغات می باشد که تفاوت اش با میزهای معمولی دارابودن قابلیت چاپ و قابل حمل بودن آن به سادگی است.

انواع میزکانتر نمایشگاهی:

1.میزکانتر تاج دار ( قابلیت تبلیغات بر روی قسمت بالا (تاج) و قسمت پایین میز )( میزکانتر نمایشگاهی ،میزکانتر تبلیغاتی ، میز کانتر فروشگاهی )

2.میزکانتر مگنتی ( در این میز خط کش ها بصورت آهنربایی متصل می شوند )( میزکانتر نمایشگاهی ،میزکانتر تبلیغاتی ، میز کانتر فروشگاهی )

3.میزکانتر ریلی ( خط کش ها در شیار های مخصوص بصورت ریلی قرار می گیرند )( میزکانتر نمایشگاهی ، میزکانتر تبلیغاتی ، میز کانتر فروشگاهی )

ابعاد و نوع چاپ میز کانتر:

1.  میز کانتر یک نفره: ابعاد چاپ میز کانتر نمایشگاهی یک نفره 90*190 سانتی متر است . هنگامطراحی به این نکته توجه شود که لوگو و شعار و متن تبلیغاتی اصلی در 90 سانت وسط میز قراربگیرد و باقی فضای فایل فقط شامل طرح و رنگ باشد. چاپ میز کانتر کتد و لمینیت مات یا براق است.

2. میز کانتر دونفره: ابعاد چاپ میز کانتر نمایشگاهی دو نفره نفره 90*240 سانتی متر است . هنگامطراحی به این نکته توجه شود که لوگو و شعار و متن تبلیغاتی اصلی در 110 سانت وسط میز قرار بگیرد و باقی فضای فایل فقط شامل طرح و رنگ باشد. چاپ میز کانتر کتد و لمینیت مات یا براق است.  

3. میز کانتر سمپلینگ: چاپ میز کانتر سمپلینگ شامل سه قطعه است. قسمت رو برو که به ابعاد 88*80 و دو قسمت چپ و راست که به ابعاد 33*88 هستند و قسمت تاج میز کانتر که به ابعاد 20*70 سانتی متر است. برای چاپ میز کانتر سملینگ هم می توان از کتد و لمینیت استفاده کرد و هم بر روی استیکر چاپ کرده و بر روی بدنه میز چسباند. تفاوت این دو نوع چاپ در این است که چاپ روی استیکر  نسبت به رطوبت مقاوم بوده ولی تعویض چاپ به راحتی امکان پذیر نیست اما کتد و لمینیت را به راحتی می توان تغییر داد و بنا به نیاز چاپ را تعویض کرد.

مقوا تمام تلاش خود را می کند تا با تمام سازه های تبلیغاتی به خوبی آشنا شوید . در این مقاله مواردی از لایت باکس و میز کانتر را برایتان بازگو کرده ایم.

منبع : قسمتی از این مقاله گرفته شده از سایت نیکام تیام می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *