مراحل و تاثیر چاپ دیجیتال چیست؟

  چاپ دیجیتال یکی از سریع ترین روش های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می گیرد. این نوع چاپ هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روش های سنتی مثل چاپ افست دارد. ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه های دیگری که در تهیه پلیت های چاپ انجام می شوند، برای تیراژهای کم تعداد جبران می شود. این روش امکان چاپ  بلافاصله پس از تقاضا در تیراژ محدود را فراهم می آورد و امکان تغییر تصویر و محتویات صفحه در هر برگ چاپی را در اختیار مخاطب می گذارد.

علاوه بر این ها چاپ دیجیتال می‌تواند فقط در رنگ‌های سیاه و سفید و CMYK چاپ شود و قادر به چاپ رنگ‌های واقعی مانند پنتون یا HKS نیست. اگر کار چاپی شما نیاز به مطابقت کامل پنتون داشته باشد، گزینه مناسبی نخواهد بود.

ویژگی چاپ دیجیتال:

1.سرعت آماده سازی بالایی دارد که آن را به یک چاپ فوری تبدیل نموده است.

2.مشاهده رنگ نهایی در چاپ دیجیتال با اولین چاپ و امکان تغییر در طرح و رنگ

3.امکان چاپ تک نسخه ومناسب برای نمونه گیری

4.زمان تحویل کمتر از یک ساعت که باعث شده چاپ کارت ویزیت فوری و همچنین هر چاپ فوری جزو خدمات آن قرار گیرد

5.چاپ دیجیتال نیازی به زینک ندارد

6.در چاپ دیجیتال شما امکان تست طرح بر روی کاغذ های مختلف قبل از چاپ نهایی را دارید.

7.چاپ دیجیتال در تیراژ کم و محدود بسیار مرقوم بصرفه میباشد

8.مناسب برای چاپ اطلاعات متغییر

چگونه متوجه شویم بین چاپ افست و دیجیتال کدام روش مناسب تر است؟

1- حجم: اگر پروژه شما بزرگ بوده و تیراژ بالایی دارد، چاپ افست مناسب است و به شما محصول چاپی با کیفیت و با هزینه‌ی کمتری را ارائه می‌دهد.

2- زمان: اگر قصد چاپ در لحظه‌ی آخر را دارید از چاپ دیجیتال استفاده کنید، در چاپ افست به دلیل تهیه‌ی زینک و پلیت زمان بیشتری مورد نیاز است.

3- رنگ: اگر رنگ خاصی برای پروژه شما لازم است و نیاز دارید که از سیستم تطابق پنتون استفاده کنید چاپ افست را انتخاب کنید زیرا چاپ دیجیتال تنها بهترین رنگ مشابه را به شما ارائه می‌دهد.

4- نمونه‌ی اولیه: اگر قصد دارید که قبل از ادامه‌ی چاپ پروژه‌ی خود اول نمونه‌ی چاپی اولیه را ببینید تا از کیفیت و استانداردهای مورد نظر اطمینان حاصل نمایید، چاپ دیجیتال برتری دارد. زیرا در چاپ افست، به دلیل تهیه‌ی صفحه و ترکیب رنگی، ارائه‌ی نمونه‌ی رنگی برای شما خیلی هزینه‌بر خواهد بود

زنگ چاپ شما را  در چاپ افست و چاپ دیجیتال در بهترین کیفیت و قیمت مناسب شما را همراهی می کند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *